Grupa ENPIRE
tel.: +48 52 569 91 62

KLUCZOWE KOMPETENCJE W ENPIRE



PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY


  • Dotrzymywanie terminów realizacji zadań,
  • Wykonywanie powierzonych zadań kompletnie (w całości),
  • Wykonywanie zadań bez konieczności nadmiernego/notorycznego nadzoru/kontroli,
  • Określanie celów operacyjnych i kluczowych etapów, zadań koniecznych do zrealizowania celu,
  • Określanie i zapewnianie niezbędnych zasobów (czas, ludzie, narzędzia, finanse, wiedza) – budowanie planu,
  • Modyfikowanie sporządzanych planów do zmieniających się warunków/napływających informacji.


KOMUNIKACJA


  • Aktywne słuchanie (sprawdzanie czy to co ktoś powiedział, zostało poprawnie zrozumiane),
  • Formułowanie w sposób jasny i zrozumiały dla odbiorcy własnych wypowiedzi/ argumentowanie zdania,
  • Spójność w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • Wypowiadanie się poprawnie językowo i stylistycznie,
  • Pełnienie roli moderatora (tworzenie podsumowań, zbieranie informacji od grupy,  organizowanie wspólne aktywności zespołu),
  • Nie komentowanie negatywnie odmiennych stanowisk / zdania na dany temat,
  • Nawet w sytuacjach problemowych rozmawianie z innymi osobami zaangażowanymi w konflikt,
  • Dopytywanie/uzupełnianie informacji, tak by mieć pewność, że dobrze się rozumiało.


PRZYWÓDZTWO


  • Branie odpowiedzialności za wypracowanie wyników,
  • Inspirowanie i prowadzenie ludzi, aby osiągali cele,
  • Podejmowanie działań mających na celu budowanie przyszłych zasobów ludzkich i organizacyjnych,
  • Bycie wiarygodnym, uczciwym, dojrzałym i pewnym siebie,
  • Podejmowanie decyzji zgodnych z interesem organizacji i współpracowników,
  • Skuteczność w motywacji, coachingu oraz jako mentor i nauczyciel.



AMBICJA


  • Przyjmowanie nowych zadań wykraczających poza zakres obowiązków/umiejętności (wymagających nauki, nakładu nowej wiedzy),
  • Po osiągnięciu jednego celu, wyznaczanie kolejnych do osiągnięcia,
  • Znajdywanie sposobów realizacji trudnych zadań/problemów,
  • Chęć stałego rozwoju zawodowego.


DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM


  • Udzielanie wskazówek użytecznych dla innych (dobre praktyki w realizacji zadań),
  • Zadawanie pytań współpracownikom / dawanie szansy wypowiedzieć się innym,
  • Przekazywanie negatywnych przykładów, dla uniknięcia powtarzania tych samych błędów,
  • Wyrażanie swojej opinii/zdania na forum.


ZORIENTOWANIE NA CEL


  • Nie poddawanie się przy zniechęcającej postawie otoczenia,
  • Wyznaczanie długofalowych celów (myślenie perspektywiczne),
  • Sprawdzanie skuteczności własnych działań (realizacji planów),
  • Modyfikacja swojego działania, gdy, zauważa, że nie przybliża go do celu.

Szybkie linki

Media społecznościowe