fbpx

Reklamacje

Reklamacja jest roszczeniem złożonym w formie pisemnej, związanym z uszkodzeniem, utratą lub ubytkiem w przesyłce, powstałym w czasie od przyjęcia przesyłki do przewozu aż do jej wydania lub opóźnieniem w przewozie przesyłki.

Zakres i zasady naszej odpowiedzialności regulują odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw i umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.

Reklamacje może złożyć osoba uprawniona. W przypadku spedycji towarów jest to zleceniodawca lub osoba uprawniona do rozporządzania przesyłką (nadawca lub odbiorca).
Roszczenie zleceniodawcy przeciwko spedytorowi winno być złożone spedytorowi w formie pisemnej w ciągu 6 dni od daty, w której klient dowiedział się lub powinien był się dowiedzieć o zaistniałej szkodzie. W terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji spedytor zobowiązany jest do potwierdzenia otrzymania reklamacji i udzielenia wyjaśnień co do sposobu i terminu jej rozpatrzenia.


Do zgłoszenia należy załączyć dokumenty określające stan przesyłki oraz opisać okoliczności powstania szkody/braków.

Reklamacje należy przesłać pocztą na adres:


ENPIRE Łukasz Wojciechowski, ul. Toruńska 151, 85-880 Bydgoszcz, PL z dopiskiem „Reklamacja”

Dla zachowania terminu można, dodatkowo, przesłać reklamację drogą elektroniczną na adres: reklamacje@enpire.pl, jednak rozpatrywanie rozpocznie się po otrzymaniu oryginału dokumentów drogą pocztową.

Informujemy, że spisanie protokołu szkody w obecności kierowcy nie jest reklamacją, lecz jedynie wniesieniem zastrzeżeń do stanu przesyłki i samo w sobie nie niesie ze sobą żadnych skutków prawnych.

UWAGA! Złożenie reklamacji nie zwalnia od obowiązku uiszczenia opłaty za usługę spedycyjną.

Dokumenty niezbędne do złożenia reklamacji (należy załączyć do zgłoszenia reklamacyjnego):

  • Poprawnie wypełniony dokument zgłoszenia reklamacyjnego,
  • Oryginał listu przewozowego z wpisanymi zastrzeżeniami odnośnie przesyłki,
  • Protokół szkody – określa m.in. rodzaj, okoliczności i rozmiar szkody. Jest dokumentem dwustronnym spisanym przez odbiorcę i kierowcę dostarczającego przesyłkę. Oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem*,
  • Kopię faktury handlowej i specyfikacji handlowej towarzyszącej przesyłce, potwierdzoną za zgodność z oryginałem*,
  • Wyliczenie poniesionej straty,
  • Nazwę banku i numer konta, na które ma zostać przelane ewentualne odszkodowanie,
  • Zdjęcia dokumentujące stan przyjęcia przesyłki przez odbiorcę.

*kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem to kopia dokumentu, którego zgodność z oryginałem dokumentu została potwierdzona pieczątką firmową i własnoręcznym podpisem osoby upoważnionej do reprezentacji składającego reklamację.

Brak ww. dokumentów uniemożliwi rozpatrzenie reklamacji. W szczególnych przypadkach spedytor ma prawo żądać dodatkowych dokumentów, koniecznych do rozpatrzenia reklamacji.

Roszczenie względem spedytora ulega przedawnieniu po upływie jednego roku od:

  • w przypadku roszczeń z tytułu uszkodzenia lub braków w przesyłce – od dnia jej dostarczenia,
  • w przypadku całkowitej utraty przesyłki lub dostarczenia jej z opóźnieniem 0 od dnia w którym przesyłka miała być dostarczona,
  • we wszystkich innych przypadkach – od dnia wykonania zlecenia.

Przedawnienie w praktyce oznacza, iż po upływie wskazanego terminu spedytor lub przewoźnik umowny, nie będzie zobowiązany do wypłaty odszkodowania i nie uwzględni żądania reklamacyjnego, nawet w sytuacji, gdyby co do zasady, ponosił odpowiedzialność za powstałą szkodę.

Po rozpatrzeniu złożonej reklamacji, spedytor prześle odpowiedź w formie pisemnej lub – w przypadku złożenia takiego wniosku przez reklamującego – za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Odpowiedź spedytora na reklamację jest ostateczną decyzją spedytora w ramach postępowania reklamacyjnego.

ZGŁOSZENIE REKLAMACJI


PROTOKÓŁ SZKODY


FORMULARZ REKLAMACYJNY

*wymagane

*wymagane

SKŁADAJĄCY REKLAMACJĘ

*wymagane

*wymagane

*wymagane



Click or drag files to this area to upload.


You can upload up to 20 files.

Szybkie linki

Media społecznościowe

Administratorem danych jest ENPIRE Łukasz Wojciechowski, ul. Toruńska 151, 85-880 Bydgoszcz.

Pełny obowiązek informacyjny dostępny jest na: www.enpire.pl/obowiązek-informacyjny/