fbpx

Jak powstała nazwa ENPIRE
i co symbolizuje logo

“Firma”, nazwa pod którą przedsiębiorca prowadzi swoją działalność, prawnie zgodnie z kodeksem cywilnym – to imię i nazwisko osoby fizycznej oraz nazwa osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej. Słowo to prawdopodobnie przyjęło się w języku polskim z francuskiego “firme” pierwotnie oznaczającego potwierdzenie umowy podpisem. W języku potocznym pojęcie to utożsamia się z przedsiębiorstwem czy zakładem pracy.

Wybór nazwy przedsiębiorstwa to jedna z pierwszych decyzji, jaką musi podjąć osoba zakładająca działalność gospodarczą. Nic dziwnego – dobra, chwytliwa nazwa to często cenny kapitał, pozostający w świadomości Klientów. We współczesnym biznesie jest to zapewne duża przewaga konkurencyjna. Nazwa zazwyczaj pojawia się też w logotypie firmy, dlatego powinna wzbudzać pozytywne skojarzenia wśród ludzi, którzy się z nią stykają. Ostatecznie, dobra nazwa to lepsze pozycja w wyszukiwarkach internetowych, z tego względu ważne jest by była niepospolita i konkurencyjna na tle innych. Jeśli dodatkowo nasza firma jest łatwa do zapamiętania, dobrze brzmiąca w innych językach oraz możliwa do zarejestrowania to nasz biznes ma realne szanse na szybsze zapamiętanie przez Klientów.

A jak powstała firma – nazwa – ENPIRE i co ona oznacza? Przedsiębiorstwo ENPIRE zostało założone przez Łukasza Wojciechowskiego w styczniu 2011 roku w Bydgoszczy. Na przestrzeni dziesięciu lat z małej jednoosobowej działalności Łukasz stworzył firmę, która zatrudnia około 250 osób w sześciu oddziałach w całej Polsce. Przyjrzyjmy się samemu słowu “enpire”. Kiedy słyszymy nazwę ENPIRE od razu przychodzi na myśl angielskie słowo “empire” – imperium. Podświadomie sugeruje to odbiorcy, że firma jest wielka, mocarna, godna zaufania. I to właśnie tym słowem i jego znaczeniem kierował się Łukasz kreując nazwę dla swojej nowej firmy.

Połączył dwa słowa: Empire (imperium) i Enterprise (przedsiębiorstwo) w jedną chwytliwą nazwę: ENPIRE

Tak powstało “imperium przedsiębiorstw”, którego ideą rozwoju jest stworzenie grupy marek świadczących kompleksową obsługę firm. Nazwa ENPIRE została zarejestrowana jako znak towarowy w październiku 2018 roku.

Historia nazwy ENPIRE - składowe nazwy

Ważnym elementem dla każdego przedsiębiorstwa jest jego logo, które składa się z logotypu i sygnetu. Logotyp to typograficzna część logo, czyli graficzne przedstawienie nazwy marki za pomocą tekstu, a sygnet to symbol graficzny, który znajduje się w logo w parze z logotypem. Kształty, kolory i rodzaje czcionek użyte do zaprojektowania logo mają swoje ukryte znaczenie i mówią o wartościach jakie reprezentuje firma. 

Historia nazwy ENPIRE - logo ENPIRE

Przyjrzyjmy się logo ENPIRE, czy niesie ze sobą jakieś przesłanie?

Zacznijmy od sygnetu w logo ENPIRE. Okrąg jest atrybutem jedności i doskonałości. Okrąg to też ciągłość, rozumiana tutaj jako ciągłość dostaw w łańcuchu logistycznym. Koło symbolizuje profil działalności ENPIRE oraz drogę jaką niezmiennie przemierzają nasze auta każdego dnia.

Użycie kolorów niebieskiego i szarego w logo też nie jest przypadkowe. Kolor niebieski kojarzy nam się z przestrzenią i wolnością. Symbolizuje nieustanny rozwój ENPIRE, który jest nieograniczony. Przywodzi też na myśl wiele możliwości i otwartą drogę na nowe wyzwania. Niebieski referuje też do profesjonalizmu i bezpieczeństwa. Kolor szary to nowoczesność i elegancja. Jest to kolor stali i betonu, które są solidne i trwałe jak fundamenty ENPIRE. Użycie tej barwy w logotypie symbolizuje rzetelność, dojrzałość oraz profesjonalizm.
Z okazji urodzin naszej firmy przygotowaliśmy odmienione logo, celebrujące 10 rocznicę powstania ENPIRE.

Nowe logo będzie “towarzyszyło” nam przez cały 2021. Cieszymy się z dekady doświadczeń ENPIREteam.

Historia nazwy ENPIRE - logo na 10 lat

Szybkie linki

Media społecznościowe

Administratorem danych jest ENPIRE Łukasz Wojciechowski, ul. Toruńska 151, 85-880 Bydgoszcz.

Pełny obowiązek informacyjny dostępny jest na: www.enpire.pl/obowiązek-informacyjny/